veelgestelde vragen
Veel gestelde vragen over de camping
Wanneer is de camping open in 2025
Vanaf zaterdag 29 maart 2025 kunnen jullie genieten van een plaats op onze camping.
Op zaterdag 18 oktober 2025 is het kampeerseizoen weer voorbij.
Hebben jullie leuke arrangementen?
Rondom feestdagen en vakantie hebben we een aantal arrangementen gemaakt, maar ook voor de maanden april, mei, september en oktober zijn er arrangementen.
Op deze pagina zijn ze te vinden: alle arrangementen
Is er gratis wifi beschikbaar?
Het is op iedere plaats mogelijk om gratis gebruik te maken van ons wifi-netwerk.
Dit is niet vanzelfsprekend in het gebied waar wij wonen en werken dus wat waren wij blij dat het gelukt is om het wel voor elkaar te krijgen. Hierover schreef ik al een post op onze Instagram-pagina (klik hier voor het verhaal) en onze Facebook-pagina (klik hier voor het verhaal)
Hoeveel ampére stroom heeft iedere plaats?
Op iedere kampeerplaats is het mogelijk om stroom te gebruiken en is er 6 Amp. beschikbaar.
Over het gebruik van stroom op de camping heb ik al eens een stukje geschreven wat hier te vinden is.
Zijn honden toegestaan op de camping?
De hond mag van ons (gratis) mee op vakantie maar we hebben wel een paar voorwaarden:
- de hond mag alleen aangelijnd zijn en jullie buren mogen er geen last van hebben;
- de hond moet buiten het terrein uitgelaten worden en het gebruik van een poepzakje is verplicht.
Mag de auto bij de kampeerplaats staan?
Voor de rust en de veiligheid voor de kinderen hebben we gekozen voor een autovrij kampeerterrein. De auto’s kunnen geparkeerd worden op de aangegeven parkeerplaatsen.
Is er nog een agrarisch bedrijf bij de camping?
Naast de camping hebben we vleesvee van het Limousin ras.
In het voorjaar en de zomer lopen de dames met hun kalfjes lekker in de weilanden en natuurgebieden rondom de camping.
In het najaar en de winter worden ze vertroeteld in de stallen.
We hebben een (bus)camper, zijn we dan ook welkom?
Natuurlijk ben je ook welkom als je een (bus)camper hebt.
We hebben een aantal plaatsen beschikbaar waar extra verharding is aangebracht zodat ook in nattere periodes de campers op het terrein kunnen staan.
Wat is er voor de kinderen te doen?
Op de camping zijn verschillende speeltoestellen, voor de wat grotere kinderen maar ook voor de kleintjes. Er is zand om in te scheppen en taartjes te bakken.
En waar (bijna) alle kinderen dol op zijn die hier komen: de skelters. Sommige papa’s en mama’s laten eerst even zien hoe het moet .
In de vakantie zijn er vaak speelkameraadjes genoeg en wordt er samen verstoppertje gespeeld of samen spelletjes gedaan.
Hoever is het van de camping naar het strand?
Het strand van Cadzand-Bad is ongeveer 3 kilometer vanaf de camping. Met de fiets is het goed te rijden over de polderweg en een fietspad naar de kust.
Ook is vanaf de camping goed op de fiets te doen om naar de wat rustigere stranden richting Nieuwvliet en Groede te gaan.
Is er een fietsenstalling?
Een deel van de schuur is beschikbaar als overdekte fietsenstalling.
Het opladen van electrische fietsen kan gewoon bij de kampeerplaats. Op advies van de brandweer hebben we dit niet op een centrale plaats.
Worden er fietsen verhuurd op de camping?
We verhuren geen fietsen op de camping. In de omliggende dorpen zijn verschillende bedrijven die fietsen verhuren. In Cadzand-Bad, in Oostburg, in Sluis en in Breskens.
Is er een receptie en is die altijd open?
De receptie is mijn heerlijke werkplek, maar hier ben ik niet altijd.
Tijdens het kampeerseizoen ben ik er eigenlijk iedere morgen en bij aankomsten ook ’s middags. De openingstijden worden vermeld op de deur van de receptie.
Voor calamiteiten mag er altijd op de bel gedrukt worden of zijn we telefonisch bereikbaar.
Mag er plastic gebruikt worden op de grond?
Op de kampeerplaatsen waar (gebroken) schelpjes als verharding is aangebracht mag plastic gebruikt worden om op de grond te leggen.
Op het gras mag alleen gebruik gemaakt worden van luchtdoorlatend materiaal zodat het gras ook voor de gasten na jullie gebruikt nog mooi is.
Hoe wordt het afval ingezameld?
We willen bewust omgaan met afval en zamelen dit gescheiden in. We hebben containers voor PMD (plastic, metaal en drinkkartons), glas en papier.
Voor het overige huishoudelijk afval is een container beschikbaar.
Grondzeil, kapotte tenten, tuinstoelen, waterkokers etc. mogen niet in de container van het restafval. Dit grof afval dienen jullie in jullie eigen gemeente/milieupark in te leveren.
Veel gestelde vragen over het reserveren en annuleren
Kunnen we via de website reserveren?
Leuk! Jullie willen bij ons kamperen!
Reserveren kan zeker via de website: klik hier om naar de reservingspagina te gaan
Hebben jullie arrangementen?
We hebben dit jaar verschillende arrangementen beschikbaar. Met Pasen, de meivakantie, Hemelvaart&Pinksteren en de maanden april, mei, september en oktober. Kijk hier voor de mogelijkheden.
Mogen we ook telefonisch reserveren?
Natuurlijk mogen jullie ook telefonisch reserveren op 06-17561484 of 0117-391243.
Een berichtje sturen via Whatapp mag ook. Daarvoor kun je ook de button hier op de website gebruiken.
Kunnen we langer blijven op de dag van vertrek?
Als er geen andere gasten na jullie komen kunnen jullie langer blijven en nog gebruik maken van de elektriciteit en het sanitair. De kosten van deze latere checkout zijn € 12,50.
Als er wel gasten na jullie komen en jullie willen toch nog graag fietsen of een wandeling maken kunnen we altijd even kijken of er ruimte is om jullie caravan of vouwwagen voor een paar uur ergens op het erf te stallen. Hier zijn geen kosten aan verbonden en kunnen jullie navragen op de dag van vertrek.
Kunnen we eerder aankomen dan 14.00 uur?
In het hoogseizoen is dit niet mogelijk. Zaterdag is dan de wisseldag, de gasten voor jullie hebben de tijd nodig om op te ruimen en in te pakken. Wij hebben daarna de tijd nodig om te maaien, eventueel wat te snoeien en schoon te maken.
Als je in het voor- of naseizoen eerder aan wil komen dan 14.00 uur mag je de dag voor aankomst navragen of het mogelijk is. Dit kan telefonisch of via Whatsapp.
Moeten we een aanbetaling doen?
Bij iedere reservering hanteren we betalingsregels, deze worden vermeld op de bevesting die we per mail naar je toesturen.
De aanbetaling is 50% van het totaalbedrag en de termijn daarvoor is 1 maand na het doen van de reservering.
De andere 50% verwachten we twee weken voor de datum van aankomst.
Je kunt de betalingen voldoen met de betaallink die in de bevestiging vermeld is. Dan wordt de betaling gelijk verwerkt in ons reserveringssysteem.
Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?
Soms zijn er omstandigheden waarbij je niet anders kunt dan je reservering annuleren. Dit is vervelend voor jullie en voor ons.
We luisteren altijd naar de reden van een annulering en vaak komen we tot een oplossing die voor ons allebei acceptabel is.
Maar als je annuleert omdat er regen of donkere wolken afgegeven worden dan hanteren we de annuleringsvoorwaarden van onze branchevereniging Vekabo/ In ’t Groen.
Dit houdt in dat een percentage van de overeengekomen prijs voldaan moet worden. De hoogte hiervan is afhankelijk van het moment van annuleren.
- annuleer je meer dan 3 maanden voor aankomstdatum dan betaal je 15% van de overeengekomen prijs;
- annuleer je binnen 3 tot 2 maanden voor de aankomstdatum dan betaal je 50% van de overeengekomen prijs;
- annuleer je binnen 2 tot 1 maand voor de aankomstdatum dan betaal je 75% van de overeengekomen prijs;
- annuleer je op de aankomstdatum of verschijn je helemaal niet dan betaal je 100% van de overeengekomen prijs.
Beleef zelf de rust en ruimte
Gelegen aan fietsknooproute en natuurgebied. Niet ver van het strand en Cadzand-Bad. Ruime plaatsen en geweldig goede sanitaire voorzieningen.
Minicamping de Knokkert
Marc en Tosca de Smidt
Vierhonderdpolderdijk 8
4506 HL Cadzand
+31 117 391243
+31 6 17561484
info@deknokkert.nl
we zijn ook op de socials te vinden
wat gasten over ons vertellen